SRI LANKA! AYUBOWAN! - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu SRI LANKA! AYUBOWAN! - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu

SRI LANKA! AYUBOWAN!

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg jacqueline en theo

20 Augustus 2019 | Sri Lanka, Negombo

Sri Lanka is een land met een heel eigen hartslag.

Helaas is het ritme flink ontregeld na de aanslagen in april. Wij zien dat de getroffen kerken gerestaureerd zijn, maar de echte diepe wonden zijn niet geheeld, de toeristen blijven weg, en dat betekent zorgen en (nog meer) armoe voor de hardwerkende lokale bevolking.

De ontvangst is weer hartverwarmend, en we ontmoeten al snel heel veel vrienden.

In NEGOMBO een letterlijke warming up. Bloedheet.

Bij onze dochter Dilka en de hele familie is het een feestdag als wij komen, en wij zijn als de witte oma en opa zeer geliefd.

In KANDY gaan we samen met onze vriend Chandimal naar het festival PEHARERA.
Zoals ook overal onderweg, top beveiliging, vele checkpoints. Logisch.

Een avond ceremonie met giga veel dansers en muziekanten die tussen 40 olifanten de stad doortrekken. De jumbo's allemaal in hun mooiste pak en kleurrijk verlicht. Mooi mooi mooi!

Bij Tine's mooie project Amma Lamai op bezoek is altijd een must en heel gezellig, bij Jagath en familie ook altijd heel bijzonder.

Door naar ELLA, een mekka voor backpackers. Little Adamspeak omhoog, even wat thee plukken, s avonds tijd om te chillen.

In YALA NP doen we een monstersafari (6am - 6pm). Leuke routes met de jeep, gezellige picknicks, maar de beesten laten het afweten. Na 2 dagen slecht weer en onweer zien we slechts 1 luipaard (te ver), horen we 1 beer, en treffen niet 1 olifant. Zeldzame safaridag.

In UNAWATUNA zijn het heerlijke stranddagen, nu met heel drukte en kabaal vanwege volle maans tempelfestival. De visbuffetten op de beach is een feest!

Dagje GALLE waant ons in oude glorie van Hollanders ver weg.

Terug in NEGOMBO rest ons een aantal dagen tropische vakantie. Natuurlijk deels met Dilka en familie.

En nu is de koek weer bijna op. Na heerlijke weken hier, met te weinig toeristen nog, erg warm, hier en daar een tropische bui, maar vooral veel warme gezelligheid.

Wij zien velen van jullie snel

Groeten Ayubowan. Jacky Theo

• 20 Augustus 2019 - 20:52

Kees En Marlies:

Wat een mooie reis hebben jullie weer gehad.
    We zien jullie snel

• 21 Augustus 2019 - 02:21

Yantin:

Geweldig om dit weer te lezen. Zo fijn als je veel vrienden kunt bezoeken dan zie jet het land ook op zijn mooist en leukst. Heel triest dat het toerisme daar nog niet op gang komt.....Hopen dat het snel beter gaat worden. Fijne laatste dagen en een goede reis terug alvast en lieve groet vanaf Lombok waar het ook heet en droog is.

• 21 Augustus 2019 - 02:21

Yantin:

• 21 Augustus 2019 - 11:21

Lian Melissen:

Geweldig weer...en alvast weer goede trip terug.! gr. GJ en Lian

• 21 Augustus 2019 - 16:56

Peter En Rian:

Genoten van een mooie reis zo te zien.
    En gelukkig iedereen in goede gezondheid aangetroffen.

• 21 Augustus 2019 - 18:27

Els: