Incredible India ............... - Reisverslag uit Madurai, India van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu Incredible India ............... - Reisverslag uit Madurai, India van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu

Incredible India ...............

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg jacqueline en theo

13 Oktober 2014 | India, Madurai

Dag allemaal

Wij zijn nu bijn 2 weken onderweg hier in Zuid India en het reist hier prima. In het vissersdorp MAMALAPURAM doen wij vele rustieke romantische tempels en genieten van het strandje. Snel vertrekken wij naar PONDICHERRY. Hier wapperde tot voor kort nog de Franse vlag en worden in lokale restaurantjes heerlijke lokale disjes opgediend. TRICHY is volgende stad met ook hier weer bijzondere tempels waar wij ons voor een roepie kunnen laten zegenen door de tempelolifant. MADURAI is de volgende bestemming, een grote tempelstad met 3 miljoen inwoners waar van heinde en verre de pelgrims toestromen en meedoen in de hectische taferelen in en rond de tempels. Wij verkennen de stad met een riksja, wij genieten van de chaos en zien mooie markten, chaotische kruispunten, heilige koeien, vieze afvalhopen op het netvlies verschijnen. Afgewisseld met mooie vrouwen die met de prachtige kleurige sari's de stad oppimpen. Het Ghandymuseum is de moeite.
In KUMULY is NP Perivar het hoogtepunt. W ij gaan op safari vor de tijger maar spotten geen enkele van de 50 bewoners hier. De boottocht over het stuwmeer, met een hoog 'zonnebloem gehalte' is ook niet spectaculair. De Ayurvadic massages maken echter veel goed.
Wij zijn dan van de staat TAMIL NADU naar KERALA gegaan. Bijzonder voor ons is dat bier drinken vaak een beetje stiekem moet. Het lukt ook wel en stiekem drinken heeft ook wel wat ervaren wij.
In ALAPUZHU wonen wij op het water in de backwaters en het is fantastichin dit labyrint van smalle en brede kanalen. W ij reizen verder per boot en 2 dagen over de backwaters is feestelijk reizen. In VARKALA zijn we in een badplaatsje. Wij relaxen hier en doen nogal een terrasje. Nu zijn we in KOCHI en slenteren door de koloniale stadsdelen en zien ook nogal wat Nederladse geschiedenis hier.

Kortom, alles gaat goed hier.
Groeten van ons en ook van Fons en Els.
Jacky en Theo

PS. dit verslag heeft velen niet eerder bereikt dan nu ??????????????....wij zijn inmiddels veel verder.......het volgend verslag staat klaar. JT

• 13 Oktober 2014 - 23:48

Mieke Swaans:

Wat lekker om weer zoveel te kunnen genieten van andere geuren, kleuren, mensen, natuur, cultuur!
    Mooie foto's. Enjoy!
    groet, Mieke

• 14 Oktober 2014 - 09:38

Rudy Neefs:

Wat zijn jullie levensgenieters.
    Geniet maar verder.

Groeten

Ella en Rudy

• 14 Oktober 2014 - 09:43

Gert-Jan & Lian:

Ja, verslag hebben we nu binnen. Ook een test, dus het werkt allemaal wel weer. Ik weet niet tot wanneer jullie weg blijven, maar in ieder geval, geniet er weer van en we zien het volgende verslag weer graag tegemoet. gr.

• 14 Oktober 2014 - 10:34

Kees En Marlies:

Zo wereldreizigers deze reis zit er inmiddels ook weer op. Het was mooi lekker en vooral kleurrijk zo te horen.
    Nu weer op naar de volgende relaxreis. Gaat ook weer speciaal worden met vrienden denk ik.

• 17 Oktober 2014 - 01:56

Yantin:

Heerlijk weer die ervaringen!! Genietse samen! groetjes, ook namens Holis, vanaf erg heet Lombok.