'Door rotsen en waters begeleid' in der Eifel - Reisverslag uit Gerolstein, Duitsland van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu 'Door rotsen en waters begeleid' in der Eifel - Reisverslag uit Gerolstein, Duitsland van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu

'Door rotsen en waters begeleid' in der Eifel

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg jacqueline en theo

08 Juni 2014 | Duitsland, Gerolstein

Dag allemaal, gruss Gottt

'Door rotsen en waters begeleid' is het motto van de Eifelsteig, één van de mooiste langeafstandswandelingen van Europa.
Jacky en Jeanne zijn vorig jaar begonnen in Aken, de Kroningstad van Keizer Karel de Grote, en gaan nu verder onderweg richting Trier, de oudste stad van Duitsland. Deze week is het 5 etappes wandelen, elke dag tussen de 20 en 25 km.

In BLANKENHEIM is het goed vertrekken, prima loopweertje. En het is meteen prachtig. De Eifelse vergezichten, het ene slot nog mooier san het andere, wat is de wereld hier toch weids en mooi! Via MIRBACH lopen wij door naar HILLESHEIM, een prachtig stadje waar wij een heuse pauze hebben om extra te genieten van het oude centrum. Intussen fietsen Theo en Marius de befaamde Kyll-radweg, een prachttocht van de bron van de KYLL tot aan TRIER. Super om hier te toeren.
Jacky en Jeanne passeren GEROLSTEIN, het oerstadje waar wij boven op een berg onze bungalow hebben deze week. Prima plekje, uitstekend voor het nagenieten met een borreltje iedere dag, met een prachtig vergezicht over de immense velden. Echter ook een steile klim voor Theo en Marius om iedere dag thuis te komen. Mooi mooi mooi. Auw auw auw.
Een van de mooiste trajecten is rondom DAUN, genieten van de kratermeren, een wereldwonder, zeker als je kriskras boven en vlak langs de meren mag lopen.
In MANDERSCHEID is het eindpunt van deze wandelweek.

Alles toppie. Maar dan ook alles toppie. (wat blaartjes j en lekke banden m daargelaten....)
Het weer fantastisch, de wandelroutes super, de fietstochten ongekend mooi, het verblijf gewoonweg goed, de koks in topvorm.

Schuss und auf wiedersehen.

Jacky Theo Jeanne Marius

• 09 Juni 2014 - 02:31

Jantine:

Ook dit klinkt weer geweldig en de foto's bevestigen dit!! Wat zijn jullie toch kanjers en dikke genieters!!
    Heb nog een hele fijne tijd met elkaar en genietse! groetjes, ook namens Holis.

• 09 Juni 2014 - 08:02

Carla:

ben net terug van de route.
    Maar heb ook afgezien!!!
    Uitkijken maar vooral genieten!!!
    Tot de 8?
    liefs

• 09 Juni 2014 - 14:30

Basjesbericht:

Ziet er allemaal mooi uit, en prachtig wandel en fietsweer. knap gedaan.
    spreken elkaar binnenkort.
    groetjes Toon & Marja

• 14 Juni 2014 - 23:16

Peter En Rian:

Hoi, wij komen net terug van een weekje Ardennen.
    Hebben prachtig weer gehad, ook veel gewandeld,maar maximaal 15 km per dag ,was voor ons genoeg.
    De plaatsen die jullie hebben aangedaan in de Eiffel, zijn ook ons bekend, daar verschillende rondwandelingen gemaakt.
    Sommige foto's komen bekend voor!!
    Groeten uit Hattem.