GROTE VAKANTIE OP HET OEKELTJE - Reisverslag uit Rijsbergen, Nederland van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu GROTE VAKANTIE OP HET OEKELTJE - Reisverslag uit Rijsbergen, Nederland van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu

GROTE VAKANTIE OP HET OEKELTJE

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg jacqueline en theo

05 December 2017 | Nederland, Rijsbergen

Dag allemaal.
Vroeger hadden we echt de 'GROTE VAKANTIE'.
6 weken niet naar school, altijd goed weer, hele dagen buiten! Fantastisch.

Ook nu weer hebben wij een 'grote vakantie'. Vanaf eind maart verblijven wij al op
camping ''T OEKELTJE''. Met grote voorsprong de beste camping van Rijsbergen, en ook de meeste zonne-uren van het Zuiden.
En wij hebben dus een prima tijd hier. Onze eigen 'burgemeester Ina' leidt met strakke hand het kleine dorpje waar een prima sfeer is.

Onze knusse chalet staat op een mooie plek, heeft een mooie tuin, uitzicht op de Aa of Weerijs en op duikafstand van het zwembad. Behalve de mooie zomer brengt het ons ook veel visite op dit leuke plekje. De bosrijke omgeving is prima voor onze trainingsrondjes en met mooie wandelingen doorkruisen wij heel Oekel en gaan via het Bombergbruggetje naar het dorp en met het trekpontje terug. De mooie sunsets boven de visvijver en de beek zijn de toegift. Mooi mooi mooi!
En natuurlijk even langs buurman IJskoning Alfons voor de enge echte 'Joekel van Oekel'.

Behalve dat een bijzonder lange vakantie is, is het bijzonder dat wij al die tijd vakantiewerk doen.
Mooi en nuttig werk in het dorp. Alle twee druk baantje eigenlijk wel. :-(
Onder vakkundige leiding van Toon vernieuwbouwen wij onze woning, en wel zodanig dat 8 maanden verbanning noodzakelijk is. Vandaar dit avontuur op Oekel.

Een leuk avontuur, met fijne buren, en een leven tussen vele leuke campinggasten met alles wat daarbij hoort.
Wij hebben de kantine FIJN OORD waar de kameraden hand in hand bingo spelen, waar de luide Hollandse topmuziek de campingsfeer versterkt, veelal met een ongekende bbq lucht. Veel late feestjes in een mooie zomer.
En wij genieten rustig mee met een lekker biertje in de tuin.

Maar intussen is de grote vakantie voorbij.
En dus ook de grote verbouwing.
Sinds een paar dagen wonen we weer op ons mooie plek in het dorp. De camping achter ons gelaten voordat de echte winter begint. Mooi op tijd. Dankzij een strakke planning en grote inzet van iedereen die hier aan gewerkt heeft.
Wij komen nu weer in het normale ritme, en slapen ook weer in een 'grote mensen bed'.
Tijd om te onthaasten. Ook weer tijd voor de sport. Tijd om verhaaltjes te schrijven. Even tijd voor de Bitcoins koersen.

O ja, en als je iemand weet die een leuke chalet wil kopen. Stuur maar door. Avontuur verzekerd!

Groetjes van Jacky en Theo.
Graag tot ziens in de Van Oosterhoutstraat 15.

• 05 December 2017 - 22:07

Joop En Ellen:

Goed dat jullie net voor winter weer terug zijn in jullie vertrouwde omgeving. We hopen het snel te kunnen bewonderen on het genot van een Jupke of een Hertog Joop.
    PS. ik weet zo 1,2,3, geen koper voor jullie Chalet, maar zal mijn ogen en oren open houden.
    Tot snel. Joop en Ellen

• 05 December 2017 - 22:15

Peter En Rian.:

De omschrijving is veel belovend, maar laten we nou net een nieuwe camper hebben gekocht en moeten dus dit pareltje aan ons voorbij laten gaan

• 05 December 2017 - 23:40

Kees En Marlies:

Wat een mooi verhaaltje weer en wat zijn we blij dat jullie weer lekker dichtbij wonen.
    En wat is jullie nieuwe huis toch mooi geworden. Wij hebben hier ook nog wat " logeetjes " he...Tot snel en dikke kussen van ons

• 06 December 2017 - 01:02

Yantin:

Wat een leuk verhaal wederom, dit was een totale verrassing voor mij. En wat heerlijk dat jullie weer terug kunnen naar je eigen stek nu de echte kou er aan komt! Jullie weten toch wel het aangename met het nuttige op een zeer bijzondere manier te verenigen, super!!
    Hopelijk is het mooi en naar jullie zin geworden! Geniet weer van je fijne stek en veel sukses en plezier met de komende aktiviteiten en hopelijk tot ziens in Indonesie! lieve groet, ook namens Holis vanaf Lombok.

• 06 December 2017 - 10:12

Lian:

Wat gaat het toch allemaal snel zeg!! Nou heel veel geluk en plezier in jullie nieuwe stek! Gaat vast goed komen. We hopen het een keer te komen bewonderen!!! groetjes Gert-Jan en Lian

• 06 December 2017 - 11:22

Jeanne:

Hoi Theo en Jacky,

Wat een leuk verhaal.
    Heeft heel wat arbeid gekost ,maar wat we er al van gezien hebben zag er prachtig uit.
    Fijn dat jullie voor de winter er lekker warmpjes bij zitten. Komen snel jullie nieuwe woning bewonderen. Gaan we ook onze sportactiviteiten weer oppakken.
    Tot gauw.

Gr. Marius en Jeanne

• 06 December 2017 - 19:32

Frans En Corry:

Hallo Jacqueline en Theo,
    Het was weer fijn jullie leuke verhaal te lezen.
    Erg fijn dat jullie voor de winter klaar zijn met deze grote verbouwing.
    We wensen jullie veel woongenot op jullie nieuwe stek en heel veel groeten van ons beiden.
    Frans en Corry.