Mjooi - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu Mjooi - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu

Mjooi

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg jacqueline en theo

11 Oktober 2013 | Swaziland, Mbabane

Jeel mjooi taaltje jier in Kaapstad.

Het blijft mooi hier.
Na SWAZILAND en LESOTHO zijn we weer in ZUID-AFRIKA.
In TSITSIKAMMA is het puur natuur en kunnen wij vanuit onze chalet de walvissen spotten en heel lang volgen. Prachtig. De dolfijntjes dartelen er tussendoor.
Bij KNYSNA varen we de oceaan op om de walvissen van dichterbij te zien vlak voor de boot en dat is mooi mooi mooi!
Het bezoek daar aan de township sloppenwijk is indrukwekkend en wij worden warm en muziekaal ontvangen tussen de krotwoningen en genieten een heerlijke lunch in het lokale cafeetje.
Duizenden mensen leven en wonen in een totaal ander Zuid-Afrika dan wij als toeristen zien.
We steken de Outeniquapas over en komen in de woestijnachtige KLEINE KAROO en overnachten in OUDTSHOORN, de wereldhoofdstad van de struisvogels.
Het bezoek op de struisvogelboerderij is interessant en leuk, de stalactieten en stalagmieten in de Cangogrotten zijn de moeite. Fons en Els wagen zich aan de afdaling van de Swartbergpas.
STELLENBOSCH is een must om te bezoeken. Een stad met een grote geschiedenis, de wijn kennen we intussen als geen ander, de stad is mooi voor een lange pauze op de ‘Route 62’.
Dan KAAPSTAD, hypermodern, trendy, gezellig.
Een wereldstad met CAPE POINT om de hoek. Een bijzondere plek, vanwaar wij langs de oceanen naar KAAP DE GOEDE HOOP wandelen. En het is genieten op het (bijna) meest zuidelijke puntje van Afrika.
En het is een fenomenaal vergezicht als wij vanaf de TAFELBERG de stad en de kustlijnen overzien.
Het vooral ook goed toeven aan het WATERFRONT.

Al met al een prima finale van een fantastische reis door Zuid-Afrika, Lesotho en Swaziland.
Een reis met een ongekende natuur, mooie steden, een meer dan leuk taal, lekker lekker eten, mooie wijnen bij prachtig eten.

Ons heb het prima hier. Ons geniet elke dag met Fons en Els en de andere mensen in de leuke groep.

De laatste groet. Wij gaan vanavond vleigen en morgen naar Nederland.

Jacky. Theo. Fons. Els.

• 11 Oktober 2013 - 19:31

Marja:

Geniet nog van jullie tijd daar .en alvast een goede thuisreis gewenst.we komen gauw naar jullie verhalen luisteren.Groetjes uit een koud en nat Wernhout

• 11 Oktober 2013 - 20:40

Jack Van Rijckevorsel:

Een goede reis terug.

Jack

• 11 Oktober 2013 - 21:16

Kees En Marlies.:

Ook via deze weg willen wij jullie een goede terugreis wensen.
    Wij zitten met spanning te wachten op de prachtige verhalen.
    Kijken jullie naar het Nederlands elftal nu ? Het gaat goed hoor 3-0 al.
    Tot morgen..

• 11 Oktober 2013 - 21:19

Kees En Marlies:

4-0 !!

• 12 Oktober 2013 - 05:06

Yantin:

Mooi mooi dus, ons zijn blij!!!! Geniet van de laatste momenten en alvast een goede terugvlucht gewenst en weer veel plezier in Nederland. Lieve groetjes van ons.

• 12 Oktober 2013 - 16:37

Peter En Rian:

Waarschijnlijk zijn jullie inmiddels al weer op Hollandse bodem, anders zal dat niet lang meer duren.
    Het was weer een geweldige reis, fijn dat we deze door de verhalen en foto's met jullie mee hebben kunnen beleven.
    Welkom in een herfstachtig Nederland.

• 12 Oktober 2013 - 18:37

Piet En Jolanda:

Een prachtige reis zo te lezen ,wij zouden er wel meer over willen horen.
    We zien elkaar volgende week. Dan horen we elkaars reisverhalen.
    Groetjes Piet en Jolanda