RONDE VAN NEDERLAND - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu RONDE VAN NEDERLAND - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu

RONDE VAN NEDERLAND

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg jacqueline en theo

25 Juli 2015 | Nederland, Arnhem

Wij zijn gestart met de Ronde van Nederland, de ultieme fietstocht voor vakantiefietsers. LF-routes worden aaneengeregen tot een 1300 km mooi traject wat zoveel mogelijk langs onze landsgrenzen voert. Wij beginnen thuis voor de deur, de LF13 is onderdeel van de Ronde en komt thuis bijna langs de voordeur. Mooiere start niet denkbaar toch.

Een mooie start dus in RIJSBERGEN waar wij richting Oost-Brabant fietsen. In HILVARENBEEK een onverwachte stop als we toevallig kennis Hannie ergens in de voordeur zien staan (bij oppasadres) en dus meteen ons eerste koffieadresje te pakken hebben. Wij passeren gezellige dorpspleintjes en vanaf OORSCHOT is het prachtig fietsen langs het kanaal. Via BEST bereiken wij na 82 km NUENEN, onze eerste etappeplaats. Wij worden gedompeld in VAN GOGH sfeer en een Van Gogh wandeling is dan ook de moeite, met een gezellig avondje erachteraan tussen de vele aardappeleters hier.
Ons eerste 'vrienden van de fiets adres' is erg leuk en gezellig. Mevrouw Joke zorgt fantastisch voor ons en wij staan weer tijdig aan de start voor onze 2e etappe.

Verder oostwaarts is het gezellig stoppen in ASTEN op een zonovergoten terrasje. Even later fietsen wij Limburg binnen en alles wordt anders............de taal, de taart, het biertje.......maar de mensen die wij treffen zijn gewoon erg gezellig. Via MAASBREE komen wij in onze 2e etappeplaats HELDEN. Na 75 km zin in koffie en vla, dus op naar Jan en Toos, vakantievrienden die wij bijna 40 jaar kennen. Was weer een aantal jaartjes geleden, genoeg bij te praten dus en reden om een gezellig avondje uit te gaan in het dorp.
Ons logeeradres is toppie, bij mevrouw Annie Janssen. Een warme ontvangst in een prachttuin met bloemenpracht en kunst, en een mooie verdieping voor onszelf. Wij komen er achter dat Annie een schoonzus van Toos is..........opnieuw leuk toeval onderweg.

De derde etappe gaat eerst richting de Maas. Wij verlaten de LF13 en gaan over op de LF3, deze volgen wij in noordelijke richting. Heerlijk fietsen langs de Maas, een rivier met veel beleving. Wij gebruiken vandaag 4 keer een veerpontje om over te steken, en een keer over de brug in VENLO.
Veel moois passeren wij, bekende plekken als het kasteel van ARCEN en de brouwerij van HERTOG JAN. Leuk is ook om bekende plaatsen te passeren waar wij eerder het Pieterpad liepen.
GENNEP is onze etappeplaats die wij na 88km bereiken. Rondje dorp wandelen in Gennep is leuk en zoals elke etappeplaats opnieuw weer verrassend veel en leuke terrasjes.

Na een goede overnachting bij gastvrouw Gaby zijn wij klaar voor de 4e etappe. Tijdig weg en de route aangepast om de Nijmeegse 4 daagse te ontwijken. Maar....... toch belanden wij voor 9 uur al tussen de 50km wandelaars in het dorpje OTTERSUM. Wij lopen (met de fiets aan de hand) een traject van 2 km mee met de sportievelingen. Wat een feest in het dorp, massa publiek, volop muziek, groot feest! Wij hebben nog nooit zoveel support gehad bij het wandelen en fietsen.
Bijzonder en erg leuk om even mee te maken.
Via KLEVE (D) bereiken wij de Rijn die wij volgen, fietsen over mooie dijken in de stralende zon totdat wij in MILLINGEN zijn voor de veerboot naar de volgende provincie.
Dan nadert na 60km de 4e etappeplaats ARNHEM.

Kortom: het begin van de Ronde van Nederland is gemaakt. Ruim 300 lekkere fietskilometers gemaakt in stralende omstandigheden, mooie stukjes Nederland gezien.
Vandaag is het rustdag...............er volgen er nog meer............
en wij laten het weten als we weer onderweg zijn.

Beste fietsgroetjes Jacky en Theo

• 25 Juli 2015 - 10:54

Kees En Marlies:

Leuk leuk leuk weer een Nederlands verslag en wat hebben jullie geboft met het weer.
    Terwijl ik dit typ geselt de wind de bomen en slaat de regen tegen de ramen. Dat hadden jullie
    natuurlijk ook zo maar kunnen treffen.
    Het is wel duidelijk dat het jullie gegund is om met lekker weer Rondje Nederland te gaan fietsen.
    Succes met de voorbereidingen voor de volgende etappes maar eerst maar even rusten....misschien
    met een lekkere bbq ;-)
    Gegroet..

• 25 Juli 2015 - 15:20

Yantin:

wat een leuke dingen doen jullie toch allemaal!! Dit klinkt ook weer geweldig! Geniet ermaar weer van en ik kijk al weer uit naar jullie volgende bericht! Veel plezier en groetjes van ons vanf Lombok!

• 26 Juli 2015 - 18:34

Peter En Rian:

Geweldig zo'n fietstocht en die leuke ontmoetingen.
    Komen jullie ook nog langs Hattem?

• 26 Juli 2015 - 23:27

Sabine Lambert:

Wat leuk zo'n vakantie ! Nog veel plezier !

• 27 Juli 2015 - 17:08

Annie Janssen -hesen:

Theo en Jacquline,
    Wat ontzettend leuk van jullie een mailtje te ontvangen!
    En wat een mooie foto,s met het reisverslag!
    Ik heb mee gefiets op papier.Wat fijn dat jullie er samen van
    kunnen genieten.Ben er maar dankbaar voor!
    Heldense groetjes,
    Annie Janssen-Hesen.