Bali Bagus!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu Bali Bagus!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu

Bali Bagus!!

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg jacqueline en theo

02 November 2015 | Indonesië, Kuta

Dag allemaal
Selamat

Het is de hoogste tijd voor een paradijselijke groet vanuit Bali.
En het is hier zoals altijd, gewoon toppie!
Wij zijn de eerste week in KUTA, de vakantiefabriek van Bali waar de vesting normaal is ingenomen door vooral naar de zon (en Bintang) hongerende Westerlingen uit Europa en Australië, aangevuld met Chinese Javanen, Japanners en Taiwanners. Deze tijd wat minder, wat rustiger maar gezellig druk.

Wij brengen deze eerste week veel tijd door op het strand, lekker onder ons eigen boompje. En lekker ver van Hollandse mist, van ingewikkelde debatten, van fifa schandalen, van dwdd drukte en van bardiensten. Wij horen deze eerste week natuurlijk de verhalen aan van de lieve mensen hier. Velen beschouwen ons badlaken als de divan van de psychiater. Trotse (groot)moeders met verhalen over de mooiste baby's die geboren zijn, over de beste van de klas-kinderen (allemaal!), ook minder mooie verhalen over zieke of overleden geliefden en de mislukte rijst oogsten. Sinds wij hier eind mei vertrokken heeft het niet meer geregend! Bidden bidden bidden dus!

En die mooie ceremonies zijn er dagelijks, de ene nog groter dan de andere, en dan dagenlang. Op de stranden, in de straten, bij de tempels, overal.
Op het strand worden we verwend, nemen veel vitamine V op, pakken een fijne massage, even naar de kapper tussendoor, nog wat baby turtles naar de zee brengen, toch nog druk druk druk eigenlijk.
Vooral dus de bedje boekje biertje formule, bagus sekali!
En als we gaan wordt er tegenwoordig gewoon 'houdoe' gezegd!

Want er is ook wat voorbereidend werk voor de bezoeken aan de projecten. Wij hebben enorm veel spullen bij en dat vraagt om wat organisatiewerk. Leuk om te doen! Het nog leukere vervolg komt de tweede week.

En die begint in LOVINA, alles weer mooi goed spannend enzovoorts…...daar
Jullie horen ervan…….maar even geduld …..ons tempo is al aangepast hier.

Sampai jumpa lagi.
Groetjes Jacky en Theo

• 02 November 2015 - 12:47

Peter En Rian:

Wat heerlijk , wij zitten hier inderdaad in de dikke mist, zie het eind van ons weilandje niet meer!!
    Dus geniet er maar van en maak de mensen maar blij met je spullen, het komt daar altijd goed terecht.

• 02 November 2015 - 13:01

Kees En Marlies:

Hier gelukkig geen mist. Alleen maar zon, zon en zon. Heerlijk van ons mag het zo blijven tot Kerst hoor.
    Wel een beetje jaloers op mooi Bali natuurlijk. Maar wie weet zijn we er volgende keer weer wel gewoon
    bij.
    Geniet lekker in mooi Ubud de komende dagen. Doe Yantine en Holis de groeten en Wayan en man ook.
    Tot de volgende mail.
    Geniet ze...dikke kussen van ons.

• 02 November 2015 - 13:05

Gert-Jan & Lian:

Heel veel plezier weer en doe de groetjes aan de bekenden... misschien kom je nu ook in Lovina mijn ex collega Rene Bruns tegen???

• 02 November 2015 - 13:19

Ellen En Joop:

Toch weer tikkie jaloers als ik dit zo lees. Gelukkig is het hier ook prachtig najaarsweer. Geen mist.
    Fijne tijd nog daar en doe iedereen de groeten die we daar kennen.

• 02 November 2015 - 17:00

Piet:

Hoi, hier is het ook mooi herfstweer en kleuren pracht, geniet ervan daar en hopelijk weer veel mensen blij maken daar. Groetjes piet

• 02 November 2015 - 23:21

Yantin:

Heerlijk weer te lezen hoe jullie genieten! Wij komen zo mee doen in ubud, tot
    straks!!