ANDALUCIA. Fantastico! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu ANDALUCIA. Fantastico! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu

ANDALUCIA. Fantastico!

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg jacqueline en theo

13 Juni 2018 | Spanje, Málaga

Buenos dias. Dag allemaal.

Een rondreis door Andalusië is fantastisch.
Groot, fascinerend, magisch en meeslepend. Onze start in RONDA is mooi. Een pueblo blanco in twee stukken gespleten door een 180m diepe kloof, El Tajo. Vroeger een onneembare vesting, nu een dorp waar je niet omheen kunt. Wij wandelen naar de bodem van de kloof met een prachtig zicht op de Puento Nuevo.
Plaza de Torro is de oudste stierenvechtersarena, een tempel waar elke stoere toreodor wil staan, wij ook dus, mooi!

Wij maken snel kennis met de Andalusische tapas, en het wordt een verslaving die ons de hele reis zal achtervolgen.

In TORCAL de ANTEQUERA wandelen wij door het kalksteengebergte, een grillig sprookjesachtig gebied als een natuurlijke beeldentuin. Bij Laguna Fuente Piedra zijn duizenden flamingo-paren samen om de naderende zomer door te brengen.

ARCOS DE LA FRONTERA is voor ons alleen maar een tussenstop van 1 dag. Voldoende voor deze kleine maar mooie nederzetting.

In SEVILLA zijn meer dagen nodig om deze bruisende hoofdstad van Andalusië te doen.
De Moorse Kathedraal van Giralda (met graf van Columbus), Fort Real Alcazar, Casa de Pilatos, Plaza de Torros, Plaza de Espanja maken het tot 1 van Spanjes meest aantrekkelijke metropolen.
Op de bakermat van de flamenco dwalen wij in de Joodse wijk Santa Cruz. Van bodega naar taverna, van tapas naar tapas, aangevuld met goede sangria en cerveza grande. Wij hebben goed en gezellig gezelschap van Els en Fons.
Els heeft een neus voor alles wat lekker is, Fons is een terrassen-sjerpa die de mooiste plekjes vindt.
Onze tapas safari's worden opgeluisterd door straatmuzikanten en flamenco dansers. Spaanser kun je het niet hebben.

JERES DE LA FRONTERA is het rijk van de sherry barrons. Enorme bodega hallen domineren het stadsbeeld.

De koningsstad CORDOBA was het kalifaat in de tijd van de Moren. Absoluut hoogtepunt is de Mesquita. Een giga moskee waarin een kathedraal is gebouwd. Enerverend, en uniek. Bijzonder om hier binnen te zijn.
De stad is een weelderige bloemenzee, met kleurrijke patio's waar het gezellig vertoeven is, natuurlijk met tapas en een lekker lokaal drankje.
Een geweldige flamenco avond is een mooie finale voor ons in deze stad. Mooi mooi mooi!

Wij pikken nog een graantje mee van Corpus Cristie (Sacramentsdag) en zien nog een paar indrukwekkende heilige processies.

Tussen de met lijfbomen overdekte heuvels reizen wij door naar GRANADA. Met een van de hoogtepunten van de reis, het Alhambra, symbool van het Moorse Spanje,, het rode fort. Het werelderfgoed is de drukst bezochte plaats van heel Spanje. Met het Paleis van Nazaries en de Alcazaba is het een steengeworden droom. De sneeuwtoppen van de Sierra Nevada op de achtergrond maken het plaatje compleet. Het is echt fantastisch hier!
In Albacyn, de wijk met de soeks en Moorse sferen, wanen wij ons in het echte Arabië.

MALAGA is onze eindbestemming van deze rondreis. Voor 5 dagen een prima appartement aan het strand, tegen de stad en alles bij de hand. Relaxen en genieten, en de binnenstad past helemaal in deze reis. De mooie Alcazaba, het prehistorische amfitheater, Castillo de Gibralfaro. Allemaal prachtig. Het Malagueta bountystrand is heerlijk, de boulevards gezellig druk, de binnenstad gevuld met volle terrassen. De krioelende havenstad van de Costa del Sol doet haar naam eer aan!

Samengevat is het voor ons een verrassende kennismaking met Andalusië. Maar genieten is inmiddels nagenieten want wij net weer thuis.
Dus rest nog alleen: Hasta luego, hasta pronto!
Tot gauw allemaal. Jacky. Theo

• 13 Juni 2018 - 18:28

Kees En Marlies:

Zo hee dat ziet er echt fantastisch uit en dat zo dichtbij.
    Fijn dat jullie weer thuis zijn. Scheelt weer een hoop werk voor ons ;-)
    We zien jullie snel..

• 13 Juni 2018 - 21:53

Els:

Mooi verslag van een mooie reis met goed gezelschap

• 14 Juni 2018 - 00:52

Yantin:

Super reis en ik was er weer even helemaal bij want ik ben ook in Andalusie geweest waar het heel lang geleden maar heb toen ook met volle teugen genoten en veel herinneringen kwamen weer boven!!

Nu lekker thuis nagenieten onder het genot van ! groetjes vanaf Lombok.

• 14 Juni 2018 - 06:54

Marja:

Dat ziet er allemaal weer indrukwekkend uit zeg.Andalusie staat ook nog op ons verlanglijstje.

en als ik jullie foto,s zie moeten we dat ook zeker doen

• 14 Juni 2018 - 07:30

Lian Melissen:

Weer super mooi, ja Spanje is mooi. Sevilla is bij ons enigszins bekend. Willen ook een keer een rondreis doen in Andalusie, maar komt er helaas nog niet van....