KUTA LOVINA UBUD KUTA - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu KUTA LOVINA UBUD KUTA - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu

KUTA LOVINA UBUD KUTA

Blijf op de hoogte en volg jacqueline en theo

10 November 2015 | Indonesië, Ubud

……...wij noemen dat het kleine rondje Bali.

Na KUTA is het weer altijd fijn een paar dagen in LOVINA te zijn. Thuiskomen bij Elsa, ons 'resort' met 6 huisjes, fijne kamer, lekker zwembadje en één hele grote familie waar wij ook zowat onderdeel van zijn. En dat alles voor een prijsje welke bij alle Booking.com's niet bestaat!
Wij zien meteen kleine Putu, de 3 maanden oude zoon van zeer jonge moeder Elsa, en worden meteen Oma en Opa Putih (witte oma en oma).

Door het dorp en langs de beach wandelen brengt veel ontmoetingen met vrienden en bekenden, de sunset met een seabreeze is altijd ok, een super visje bij Apple Ketut maakt de dag compleet.

De lange wandeling naar Nyoman en familie boven in de bergen is mooi, maar deze keer wel heel erg warm. Door dorre rijstvelden, langs prachtige tabaksplantages, onderdoor kruidnagelbomen is het mooi lopen, en zo is het extra genieten van de bak koffie en lekker fris als wij boven zijn bij de familie. Maar het is druk 'in huis'. Op zondag zijn er extra klanten die een potje komen biljarten, tegenwoordig de inkomstenbron van de familie. Plus hun kleine warung die de klanten wat te drinken en te eten aanbiedt.

En dan naar UBUD. Altijd mooi, verblijven tussen de Kunst en Kitsch met beelden schilderijen keramiek glas sieraden en nog veel meer.
Onze vrienden Yantin en Holis vergezellen ons deze week en maken er een mooi en gezellig programma van. Behalve de wandelingen bezoeken wij enkele projecten zoals het sieradenfabriekje van vriend Ketut. Mooi mooi mooi.
Het fysioproject van Cun en Murti in SUKAWATI is vrij nieuw, erg mooi en zeer nuttig. Bovendien is de doelgroep die zij bedienen is een goede rede om deze 2 starters een kans te geven en te steunen.

En dan worden we 'smorgens wakker onder een laagje as. Op buureiland Lombok is de vulkaan Rinjani ontploft en gaan spugen. As as as.
Gevolg is wat extra veeg en poetswerk en de vliegvelden dicht.
Voor ons niet zo spannend (voorlopig) voor Yantin en Holis wel, zij kunnen niet vliegen en gaan met de boot naar huis.
Als het voor ons ook de boot wordt.......….zijn we wat later thuis..….wat erg vervelend zou zijn…...want wij hebben enkele belangrijke afspraken staan binnenkort....……

wij doen nog maar een paar extra ceremonies deze week….

Hele warme groetjes jacky en theo

• 10 November 2015 - 08:54

Jantine:

het was weer ouderwets gezellig en we moeten dit maar vaker doen!
    Alleen de terugreis wat hektisch en onzeker maar vielig weer thuis. Maar het vliegveld is hier nog dicht! Gelukkig wel rustig en minder as.
    Jullie nog veel plezier de resterende dagen! groetjes vanaf heet Lombok waar nu al 2 keer een buitje is gevallen gelukkig!!

• 10 November 2015 - 10:05

Kees En Marlies:

Hoi hoi, wat goed en leuk om te lezen dat jullie weer een nieuw projekt hebben gevonden.
    De tennisballen van RTC komen ook daar vast goed van pas. Goed werk.
    Ik zie ook dat er inmiddels op 2 biljarts in de bergen staan. Big business voor Nyoman en familie dus.
    Mooie foto's weer en die vulkaan gaat hopelijk wel op tijd stoppen met spugen.
    Geniet nog maar lekker en we zien jullie volgende week.
    Lieve groetjes van ons.

• 10 November 2015 - 18:47

Peter En Rian:

Dus jullie hebben weer veel mensen blij kunnen maken.
    Fijn om iedereen weer (in goede gezondheid) terug te zien.
    Nu jullie nog zorgen op tijd en veilig thuis te komen, het was hier ook op het nieuws dat het
    vliegveld dicht was.
    Maar je hebt nog even, tot de 21e.
    Groetjes Peter en Rian.

• 10 November 2015 - 22:04

Basjes Bericht:

Het is er weer goed vertoeven daar,en maar hopen dat de as snel verdwijnt dat je op tijd naar huis kan.
    Dat feestje gaat toch wel door maar met jullie erbij is het toch gezelliger.
    Veel plezier
    Groetjes Toon

• 11 November 2015 - 01:54

André Pemen:

Dag Jacky en Theo,

Na Colombia nu relaxen op Bali. Ik heb gisteren hier Jantine ontmoet en die heeft me al uitgebreid over jullie trip verteld. Ze sprak over een therapeute uit Ubud die wel een steuntje in de rug zou kunnen gebruiken. Ze schijnt ook wel eens samen te werken met Jantine. Kunnen jullie me daarover misschien iets meer vertellen. Vliegveld Bali open maar Lombok nog steeds gesloten.En maandag zou ik naar huis vliegen. Dus afwachten.Tropische groet, André

• 11 November 2015 - 13:42

Irma En Rik:

Dag Jacky en Theo,
    Heel plezant dat we nieuws vanuit Bali ontvangen.
    Wij wensen jullie nog een tof verblijf bij de vrienden in Indonesie.
    Als wij één van de volgende jaren Indonesie willen bezoeken, zullen we zeker met jullie contact opnemen.

Vele groetjes van Irma en Rik uit Antwerpen

• 11 November 2015 - 17:12

Sindy En Jan:

Hey Theo en Jacky,

Wat leuk weer te horen dat jullie het naar jullie zin hebben.
    En weer een nieuw projekt opgestart, dat is weer super van jullie.

Hopen dat jullie wel naar huis kunnen.
    Geniet er nog van en groetjes uit Meerle.

Sindy en Jan

• 12 November 2015 - 19:12

Ida En Rene Stofkooper:

Hoi Jacky en Theo,
    Wat gezellig weer iets van jullie belevenissen mee te krijgen. We begrijpen het nu ook beter, omdat we vorig jaar zelf een rondreis Java en nog een verblijf van een week op Bali hebben gedaan. Wat een geweldig land en lieve mensen. Heerlijke mentaliteit.
    Prachtige natuur, mooie zonsondergangen en ook bezochten we op Java de Bromokrater. Geweldig, maar je moet niet denken aan een uitbarsting.
    We wensen jullie nog een fijne tijd en een lieve groet van Ida en René