Buenos Aires es temperemante! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu Buenos Aires es temperemante! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu

Buenos Aires es temperemante!

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg jacqueline en theo

03 Februari 2017 | Argentinië, Buenos Aires

BUENOS AIRES is temperament!
Werken bidden dansen sporten lezen feesten. Alles met passie. Alles in stijl.
En het is fantastisch om er bij te zijn.

Wij verblijven in het hartje Buenos Aires in een klassiek hotel, ook helemaal in stijl. Wij wandelen zo naar Playa de Mayo en bezoeken Casa Rosada. Staan zo maar onder het befaamde 'balkon van Evita'.
De klassieke architectuur is indrukwekkend, de grote kathedraal prachtig en de Puerto Madero heel modern. Wij steken brede avenues over, stoppen bij opvallende monumenten, rusten even op mooie plaza's, bezoeken de mooiste musea, zien veel kunst op alle plekken.
Het is echt het 'Parijs van het zuiden'.
Op het welverdiende terras zitten we dan tussen de avant-garde en horen verhalen van en over kleine en grote mensen. Euforisch tragisch, vol passie en dramatiek, terwijl een terrasje verder de tango wordt gedanst.

Wij bezoeken ook verschillende wijken van de stad.
La Boca is de kleurrijke volkswijk, de bakermat van de tango, de wijk van Boca Juniors, de wijk waar Marodonna nog steeds een God is.
San Telmo is de immigrantenwijk met grote markten en mooie cafés met tango terras.
Recoleta is de rijkere regio, hier zijn we bij de straat waar kleine Maxima speelde, een paar straten verder bij het graf van Evita.
In Palermo is het groen en is het prachtig wandelen. Toevallig zijn wij er als de finish van Dakar rally hier is.

Buenos Aires is dus groot. En groots. Wat wil je met Paus Franciscus, Maradonna, Evita, Messi, Maxima en Carlos Gardel.

BUENOS AIRES is de opmaat van onze Argentinië reis. Dus dat wordt nog wat! Jullie horen ervan.

Groetjes uit een bijzondere stad aan de andere kant van de wereld.

Jacky Theo Fons Els

• 04 Februari 2017 - 01:57

Yantin:

wat bijzonder weer allemaal, geweldig dat jullie dit mogen en kunnen meemaken! Geniet er met volle teugen van en dat doen jullie al!! Nog heel veel plezier en groetjes vanaf Lomb

• 04 Februari 2017 - 10:38

Kees En Marlies Daamen:

Hehe eindelijk een verhaaltje maar nu ik het lees snap ik wel waarom het niet eerder kwam.
    Jullie hebben het gewoon veel te druk om al dat moois daar te bekijken.
    Geniet nog van de laatste dagen en tot volgende week.
    Dan horen en zien wij graag de verhalen en de bijbehorende foto's.
    Groetjes en goede reis ook voor Fons en Els.

• 04 Februari 2017 - 11:13

Ida En René:

Hoi Jacky en Theo,
    Wat gezellig weer van jullie reis op de hoogte te blijven.
    We volgen het uiteraard weer.
    Geniet ervan en pas goed op jullie zelf.

Groetjes Ida en René

• 04 Februari 2017 - 12:56

Piet En Jolanda :

Hoi levensgenieter, ziet er allemaal weer mooi en warm uit daar zo. De t shirts en korte box weer aan zie ik . Wist niet dat de dakar daar aankwam, geweldig om te zien en mee te maken lijkt me. Volgens mij kunnen jullie gerust danslessen gaan nemen straks om mee te kunnen met de tango enzo. Nog veel plezier daar en goede reis terug straks. Groetjes piet en jolanda

• 04 Februari 2017 - 17:38

Johan En Anja:

Al weer een mooi avontuur en veel gezien daar jullie volgens het weer prachtig geschreven verslag.
    Vol verwachting op de tango die jullie ongetwijfeld nog eens zullen dansen op een of ander feestje.

• 04 Februari 2017 - 18:49

Hannie:

Waauw. Wat een ervaring weer.
    En het klinkt dat jullie, met alle reiservaringen, er weer van genieten.
    Fantastische reis gewenst

• 04 Februari 2017 - 18:50

Hannie:

en ook voor Fons en Els een heel hartelijke groet
    Hannie

• 04 Februari 2017 - 19:24

Frans En Corry:

Hartelijk bedankt wederom voor jullie mooie verslag. Ziet er geweldig uit en zo te lezen genieten jullie er van. Nog heel veel plezier en groetjes uit een regenachtig Rijsbergen.

• 05 Februari 2017 - 00:19

Els:

Mooi verslag van een prachtige reis.
    We genieten mee.