Recuerdos del COLOMBIA! - Reisverslag uit Bogota, Colombia van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu Recuerdos del COLOMBIA! - Reisverslag uit Bogota, Colombia van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu

Recuerdos del COLOMBIA!

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg jacqueline en theo

20 September 2015 | Colombia, Bogota

Dag allemaal. Hola!

Wij verblijven in Colombia en genieten met volle teugen van dit mooie land. Wij weten van het gewelddadige verleden, de reputatie van moord en doodslag, drugs, criminaliteit en corruptie, maar wij merken daar niets van.

Wij beginnen onze reis in BOGOTA, de hoofdstad met ca. 9 miljoen inwoners, en slenteren over Plaza Bolivar, het centrale plein met historische gebouwen, en in La Candelaria, het historisch centrum met vele kleurrijke straatjes en Barokke kerken. Ook veel cafés en restaurantjes in de Zona Rosa. Het goudmuseum Museo de Oro is immens en de Fundacion Botero (de beroemdste schilder van Colombia) laat ons bijzondere kunst zie. Vanaf de top Monserrate (3200meter) hebben wij een prachtig zicht op Bobgotá. Een goed begin!!

In ZIPAQUIRA gaan wij de zoutmijnen in, met vooral de bekende kathedraal, volledig uitgehouwen uit de zoutberg, en plaats voor meer dan 8000 mensen! Prachtig.

VILLA DE NEYVA is een mooie koloniale plaats, een nationaal monument. Wij verblijven in een koloniaals hotelletje aan de Plaza Mayor en wanen ons in in een van de beroemde boeken van Gabriel Garcia Marquez! Kerken, restaurants en winkeltjes doen wij aan en maken kennis met vele gastvrije vriendelijke Colombianen.

Wij vliegen naar MEDELLIN, de stad van de eeuwige lente. Met de kabelbaan naar boven en prachtig zicht op de miljoenen stad beneden in de zon. Voorheen vooral berucht door drugs kartels van Pablo Escobar, maar nu vooral als meest innovatieve stad ter wereld. Echt fantastisch!
En wij kunnen zonder angst naar plekken waar eerder huurmoordenaars werden gerekruteerd.
Wij kunnen niet de om beelden van één van Medellín’s bekendste zonen heen: Fernando Botero, die op het sfeervolle plein voor het museum staan. De metrolijnen brengen ons van botanische tuin tot kerkhof, van parken naar favela's.
En dan de lekker ‘bandeja paisa’ , HET gerecht hier! Bonen, rijst, zwoerd, ’patacones’ (bak banaan), avocado, ei, rode worst en rijpe banaan. Delicioso!!

Een lange reisdag dwars door de Andes brengt ons naar ARMENIA, het hart van de Colombiaanse koffieproductie, de ‘Zona Cafetera’.

SALENTO is het oudste dorp in de regio en prachtig gelegen, honderd jaar teruggeworpen in de tijd, huizen mooi geschilderd in felle kleuren, en een gezellige plaza central. Vanuit hier rijden wij per jeep ('Willy's) het nationaal park VALLE DE COCORA in. Het is prachtige wandelen in de vallei met de hoogste palmbomen ter wereld, de zogenaamde ‘Palma de Cera’ (waspalm), 65 meter hoog, midden in het nevelwoud.
Wij wonen voor 3 dagen op Finca Combia, een koffieboerderij prachtig tussen de heuvels en omringd door koffie- en bananenplantages. Eerst 'werken' (een geweldige koffie workshop) op de plantage van de boerderij, daarna heerlijk ontspannen, in de hangmat of aan de rand van het zwembad!
Een mooie zondag om door te kijken naar het vervolg van de reis.

Recuerdos del Colombia. Adiós! Jacky en Theo. Ook van Fons en Els.

• 20 September 2015 - 23:54

Kees En Marlies :

Dat ziet er weer helemaal te gek uit daar. Heel veel plezier daar.

• 20 September 2015 - 23:54

Kees En Marlies :

Dat ziet er weer helemaal te gek uit daar. Heel veel plezier daar.

• 21 September 2015 - 07:26

Hilly:

Het enthousiasme spat er af, veel plezier

• 21 September 2015 - 20:59

Basjesbericht:

Ziet er allemaal geweldig uit, geniet ervan

• 23 September 2015 - 08:53

Jolanda En Piet:

Geweldig om te lezen wat je in zon korte tijd ziet geniet er samen van.

• 26 September 2015 - 10:19

Peter En Rian:

Geweldig wat een kleuren en zo'n lekker zonnetje, weer echt genieten en mooie ervaringen op doen.
    Wij waren van de week in de Ardennen, weer viel niet tegen, maar daar is het toch wel wat grauwer en minder kleurrijk!!

• 29 September 2015 - 01:30

Yantin:

wat een interssante reis weer!! Heel bijzonder om dit mee te maken lijkt me. Nog heel veel plezier gewenst. Ik heb hier 7 Fraters om mee rond te toeren, waar jullie de hartelijke groeten van kijgen, tot 1 okt. en 2 okt komen de artsen weer dus ook never a dull moment.
    Geniet nog met volle teugen en hartelijke groet, ook namens Holis.

• 02 Oktober 2015 - 00:53

Lian & Gert-Jan:

Herkenbaar voor Zuid Amerika,.... geniet ervan, weer mooi om het verslag te lezen!gr. van ons

• 02 Oktober 2015 - 12:49

Agnes Schul:

vandaag is Els jarig! van harte gefeliciteerd!
    Jullie zijn weer bezig met een mooie reis.
    Ik geniet van de verslagen en de fotoos.
    Groetjes Gaston en Agnes