Mooi Lesotho! - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu Mooi Lesotho! - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu

Mooi Lesotho!

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg jacqueline en theo

06 Oktober 2013 | Lesotho, Maseru

In het prachtige DRAKENSBERGEN wandelen wij met magnifieke vergezichten, op basaltmassa’s die miljoenen jaren geleden zijn afgezet tijdens vulkanische erupties. Een spectaculair landschap ontstaan van hoge bergtoppen en groene heuvels, het Amfitheater, een rotswand die 5km lang en 500 meter hoog is.

Wij rijden langs de Noordelijke Drakensbergen verder en bereiken zo het prachtige LESOTHO, het `Koninkrijk in de hemel’. De wereld verandert dan volledig, wat een verschil met Zuid-Afrika. En het is geweldig daar te zijn, in het onafhankelijke koninkrijkje op een hoogte tussen de 1500 en de 3500 meter. Het lijkt alsof de tijd heeft stilgestaan in dit land van de Basotho, trotse mensen die zich kleden in kleurige dekens en wollen mutsen en zich vooral te voet of te paard verplaatsen in onherbergzame terreinen. Tegen de verre heuvels aangeplakt liggen kleine dorpjes van vaak niet meer dan een twintigtal hutten. Via een urenlange rit over steile dirtroads rijden wij naar onze prachtig gelegen lodge. Een unieke plek waar wij de open haard op de kamer tijdig aansteken om het lekker warm te houden!
Wij hebben warm en zonnig weer. Mooi is de afdasling in de diepe canyon tot aan de voet van een giga waterval van bijna 200 meter hoog, de hoogste van Zuidelijk Afrika.
In een weeshuis met ruim 70 kinderen laten wij vele nuttige spullen achter en maken de kids blij met kleurige mutsen en prachtige wollen truitjes die het hier prima doen in winters met minus 20.

Vroeg op! Om 5uur vertrekken om tijdig DE KAROO te bereiken, een droog gebied met eindeloze vlaktes en imponerende bergen, een ruig semi-woestijngebied dat ongeveer een derde deel van heel Zuid-Afrika beslaat. Wij logeren hier op een schapenboerderij, hebben een prachtig onderkomen hier en worden verwend door boer JP en zijn vrouw Hester. Geweldig vertoeven hier.
Een dagje GRAAFF REEINET is mooi, een bijzondere plaats met een lange geschiedenis, omdat het één van de oudste Europese stadjes in Zuid-Afrika is, met meer dan 200 nationale monumenten met Kaap-Hollandse architectuur.

Via de ‘Vallei der Verlatenheid’ verlaten wij de Kaoo en reizen richting TSITSIKAMMA NATIONAL PARK.
Hier gaan wij voor de dolfijnen en de walvissen. Ons prachtige chalet is een 2 kapper met Fons en Els als buren. Het staat op de rand boven de rotsen met een fenomenaal uitzicht over de Indische Oceaan.
Terwijl wij ontbijten (bij de buren!) zien wij ongeveer 30 meter van ons vandaan een groep dolfijnen dollen in de woeste golven. Mooi mooi mooi!
Wij gaan nu serieuzer aan het werk met spotten en wandelen, vooraal op zoek naar de walvissen.
Het wordt een mooie zondag.

Groeten. Jacky Theo Fons Els..

• 06 Oktober 2013 - 11:09

Kees En Marlies.:

Hoi hoi, wat een mooi verhaal weer en wat fijn dat wij zo toch een beetje mee kunnen genieten.
    Klinkt allemaal inderdaad heel erg mooi, dus misschien moeten wij ooit ook nogeens die kant op.
    Hier gaat alles zijn gewone gangetje en wij genieten tot nu toe van een heelrijke Indian Summer zoals ze tegenwoordig een nazomertje noemen.
    Vanmiddag lekker te voet naar het Vogelrevalidatiecentrum waar het op en dag is.
    Genieten jullie lekker verder daar met dolfijnen, walvissen en alle andere vreemde dieren.

Groetjes uit zonnig Rijsbergen en fijne zondag...

• 06 Oktober 2013 - 12:14

Sindy En Jan:

Hoi, wat een mooie dingen hebben jullie al gezien geweldig.
    Nu nog naar de walvissen en dolfijnen, prachtig is dat.

Wij nog een maandje aftellen en dan naar het Noorden van Thailand.
    Voor 3 weken kijken real naar uit.

Wanner zijn jullie thuis want wij hebben nog wat spulletjes voor mee te nemen voor de kids.

Geniet er nog van, groetjes Sindy en jan

• 06 Oktober 2013 - 13:45

Joop:

Ziet er weer geweldig uit. Hier is niet zoveel te beleven. Gelukkig wel mooi najaarszonnetje. De enige wilde dieren die we hier zien zijn de katten van andere die hier in de tuin komen sch....
    Ik zit nu zo nu en dan al wat te kijken op het Internet voor de volgende trip met Paul. Maar ja dat duurt nog een klein half jaar. Zolang moet ik nog genieten van jullie mooie verslagen. Gr. Ellen en joop.

• 06 Oktober 2013 - 16:47

Peter En Rian:

Geweldig weer , wat een mooie foto's en beeldend verhaal, jullie weten toch iedere keer mooie vakantie uit te zoeken.
    Geniet en we zien uit naar het volgende verhaal.
    Groet uit Hattem.

• 07 Oktober 2013 - 01:55

Yantin:

wat een mooi verhaal en prachtige foto's, jullie maken toch wel schitterende reizen! Geniet met volle teugen met z'n viertjes! groetjes, ook van Holis.

• 09 Oktober 2013 - 09:28

Sjef:

Alweer een mooi reisverslag,mooie foto's en die arme kindjes krijgen altijd jullie aandacht,in een mooie natuur.Geniet ervan