Verwarring en records op Bali. - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu Verwarring en records op Bali. - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu

Verwarring en records op Bali.

Blijf op de hoogte en volg jacqueline en theo

17 November 2015 | Indonesië, Kuta

Dag allemaal

Weer terug in KUTA in ons heerlijke Bali Diva Hotel. Klein maar fijn.
Maar wel meteen leven in de brouwerij, en wel met onze nieuwe buren. Een mooie Aussie familie, pa met 4 zonen en neven, een mix van Flodder en Maaskantje, met een adhd gehalte van de hoogste graad. Wij genieten ervan op bescheiden afstand.
Drukte van een heel andere orde zijn de Harley dagen. Bali vol met prachtige motoren en ruige berijders. Wij zijn geen fanaten maar vinden het prachtig.
En die ruige drukte gaat toch wel goed samen met het hoogtij van ceremonies, de ene na de andere. Het is de beste tijd voor crematies, bruiloften en nog veel meer. Mooi mooi mooi!

Intussen is er veel verwarring over de vluchten. Zowel de aankomsten als vertrekken gaan zeer ongeregeld, sommige vliegvelden zijn nog dicht. Veel blijvers dus hier, ook veel telaatkomers.
Wij ontkomen aan de ontregeling, hoeven niet met de boot.....…en zullen netjes op tijd thuis zijn.

En dan gaan we nog even aan het 'werk'. Leuk werk. Veel spullen voor de projecten. Heel veel gaat er mee naar` KARENGASEM, de armste streek van Bali. De scholen krijgen voetbalkleding (vvr blauw) aangevuld met ballen. Ook speel en lesmaterialen. Ook gezinnetjes thuis krijgen spullen.
De babyspullen gaan allemaal naar Bumi Sehat, een babykliniek voor arme vrouwen met baby's.
Wij doen dit samen met Carol en Lia, projectvrienden uit Australië.

In desa BUNUTIN bezoeken we de familie Rai. Altijd 'feest', alleen al om daar te zijn, zowel voor de familie en voor ons. Natuurlijk veel aandacht voor kleine Made en grote meid Putu Ayu.

Ook het drama Parijs slaat hier enorm in. De gedachten gaan meteen terug naar de Bali bommen van 12 jaar geleden. Wij waren ook toen hier en dan komt een en ander weer even terug, vooral voor de mensen hier waar de gevolgen enorm waren, jarenlang, en voor sommigen nu nog steeds. Opnieuw vreselijk deze week.

Maar..…...dan zitten er weer bijna 4 weken vakantie op.
Record weken zijn het. Nog nooit hebben wij het zo warm meegemaakt hier. Overdag nooit beneden 32, 's nachts niet onder 26 graden. In al die tijd 1 buitje en 6 wolkjes. Voor ons prima!
Wij bereiden ons voor op een kille natte stormachtige thuiskomst.
Wij zijn al onderweg..…...dus velen tot snel.

Groetjes. Jacky en Theo

• 17 November 2015 - 18:52

Fons Els:

Weer heerlijk genoten lezen we.
    Prettige vlucht en welkom thuis. Met een feestje voor de deur is dat ook geen straf.
    Tot zaterdag!

• 17 November 2015 - 20:33

Frans En Corry:

hArtelijk bedankt voor weer een mooi reisverslag.
    Fijn om te lezen dat jullie een fijne vakantie hebben gehad en weer veel mensen blij gemaakt hebben met jullie spullen en aandacht.
    Een goede terugreis en tot ziens in Rijsbergen. Groetjes.

• 18 November 2015 - 02:16

Yantin:

mooi werk verricht en lekker genoten en.....gewoon kunnen vertrekken, wat willen we nog meer!!
    weer een fijne tijd thuis gewenst en een heel groots verjaarsfeest !!!!
    lieve groetjes vanuit een nog steeds bloedheet Lombok maar al wel af en toe een buitje gelukkig!

• 19 November 2015 - 00:34

Wil Hoogers':

fijn om weer jullie reisverhalen te lezen.
    Jacqueline, alvast gefeliciteerd met je verjaardag!
    Een fijne dag gewenst.
    Samen nog veel reis plezier.
    hartelijk groet,
    Wil

• 21 November 2015 - 22:02

Ludo Struijs:

Hoi hoi allemaal,
    Weer n mooi verslag. Zo maak je nog ns wat mee. Zie het helemaal voor me. Maar ook heel goed bezig.Goed bezig!
    En Jacqueline, gefeliciteerd met je verjaardag!

Groetjes. Ludo en Paula