Rondje Bali, Bagus sekali!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu Rondje Bali, Bagus sekali!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu

Rondje Bali, Bagus sekali!!

Blijf op de hoogte en volg jacqueline en theo

13 Mei 2014 | Indonesië, Kuta

Rondje Bali, altijd prima!

Voor de trouwe lezers een bekend verhaal.
Dit keer met onze reisgenoten Kees en Marlies.Na hun ontvangst hier eerst een paar dagen bijkletsen op super KUTA BEACH, met veel verwennerij ter plekke.
De oversteek naar LOVINA brengt ons naar de lumba lumba, vele dolfijnen vroeg in de ochtend, daarna een zware fietstocht met bezoek aan de bekende families. Leuk gezellig en mooi!
Dan naar het oosten waar we in CANDIDASA vooral lekker eten en een mooie trekking doen door de rijstvelden met prachtig White Sandy Beach als finish.
In UBUD zijn we wat langer en behalve shoppen en lekker eten, maken we de afdaling met de fiets van Mount Batur, doen we een flinke wandeling door prachtige sawah’s en zien wij vele vrienden en bekenden.

Tussen al dit moois en gezelligs doen wij de projecten. Onze familieprojecten her en der op het eiland. De straatkinderen van YKPA doen het super. Het fysioproject Mutiari Hati voor fysiek beperkte kinderen zeker zo goed. Zo krijgen vele kinderen van de mensen die de reguliere zorg en onderwijs niet kunnen betalen ook een goede kans.

Een bijzonder bezoek is deze keer is de (verlate) kraamvisite bij de familie RAI, ver in de bergen midden op het eiland waar wij zoontje Made bewonderen bij trotste Wayan en Koman. Nog meer bijzonder omdat hij pas ontslagen is na een week ziekenhuisopname. Het gaat goed met Made en is en mooie baby!
Dan weer terug naar KUTA, waar we deze laatste week Bali verder genieten van veel lekkers, moois en gezelligs. Deze week tussen vele schildpadden die dagelijks (elke nacht zeker 2 stuks) het strand bezoeken om ca 100 eieren te leggen.
Voorbije nacht waren bij het bezoek van een van die reuzen en ondanks onze aanwezigheid legde mama turtle 108 eieren, dekte het nest mooi af met zand en keerde terug naar de oceaan. Prachtig!
De eerste nesten zijn weer uitgekomen dus iedere dag weer werk bij het terugplaatsen van die kleine beestjes in die grote sterke oceaan.
Dus werk zat hier…………, druk druk druk en alles bagus sekali!

Groetjes Jacky Theo, ook van Kees ne Marlies.

• 13 Mei 2014 - 14:20

Frank:

He luitjes,
    Jullie zijn weer goed bezig!! Ben eigenlijk wel beetje heel veel jaloers..
    Ik hoop dat mijn gezin en ik ooit ook is mogen worden rondgeleid door jullie en jullie vrienden, want dan leer je het echte leven daar herkennen. Voor jonge kinderen in west-europa is het heel goed om is kennis te maken met de rest van de wereld! Want wij zijn de uitzondering in een hele grote wereld.

Hebben jullie ook projecten met betrekking tot afvalbeheer en bewustwording om afval te verminderen en maximaal her te gebruiken. ik heb daar documentare van gezien en ben toen wel geschrokken van al het plastic dat in de natuur achter blijft. Ooit zullen we het plastic eiland in de oceaan moeten gaan opruimen en vooral geen plastic meer naar zee sturen..

succes daar en jullie doen goed werk, super

gr,
    Frank

• 13 Mei 2014 - 14:31

Gert-Jan En Lian:

Het ziet er allemaal weer erg goed uit. ....ook lekker chillen, ja om jaloers op te worden.... Doe de hartelijke groetjes aan de familie Rai, en genieten jullie allemaal weer heerlijk van de mensen, temperatuur en vooral gezelligheid met elkaar, groetjes,

• 13 Mei 2014 - 15:24

Jantine:

dat klinkt weer ouderwets gezellig!!! Genietse nog !!! Hartelijke groetjes voor jullie allemaal ook aan de bekenden, mede namens Holis.

• 13 Mei 2014 - 18:02

Els En Fons:

Idd, komt ons wel bekend voor, maar wel hartstikke leuk! Goed te horen dat het straatkinderen project prima loopt. De bazin is een prima vrouw en doet geweldig goed werk ook dankzij jullie steun. Alles is ook goed met kleine made dus. Mooi zo. Doe koman en wayan de groeten en wens hen het allerbeste. Maak er nog een mooie laatste week van daar op bali. Geniet er nog even van. Groetjes uit een zonnig en warm portugal.

• 13 Mei 2014 - 18:53

Peter En Rian:

Weer een geweldige, ontspannen vakantie, zo op de foto's te zien tenminste!!
    Zie er nu al naar uit, om daar in november ook wat van mee te krijgen.
    Zal me eens gaan verdiepen in het eiland, om iets beter op de hoogte te zijn van de cultuur.
    Hier is het weer matig geweest, begint nu weer wat beter te worden, net op tijd voor ons familieweekend in Limburg.
    Geniet nog even en tot horens, groet Peter en Rian.

• 16 Mei 2014 - 13:57

Kees En Marles:

Helaas de 3 heerlijke Bali weken zijn alweer voorbij. Ze zijn voorbij gevlogen.
    Het was weer hartstikke gezellig en heel byzonder om al die vrienden weer eens terug te zien.
    Bedankt voor jullie gezelligheid.
    Groetjes..

• 17 Mei 2014 - 07:25

Sjef Jongeneelen:

leuk om jullie vakantieverhalen te lezen en foto"s te bekijken
    Bijna altijd mooi weer
    De kinderprojecten die jullie ook altijd bezoeken
    Af en toe een beetje om jaloers op te worden
    Harstikke leuk voor jullie
    Nog veel plezier en geniet er van
    Groetjes sjef