PATAGONIË. Mooi Mooi Mooi!!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu PATAGONIË. Mooi Mooi Mooi!!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu

PATAGONIË. Mooi Mooi Mooi!!!

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg jacqueline en theo

06 Februari 2017 | Argentinië, Buenos Aires

PATAGONIË. Mooi Mooi Mooi!!!

Net buiten BUENOS AIRES begint de pampa. Oneindige monotone vlakten, vele uren, en nog meer kilometers om er doorheen te komen.
Na 20 uren bussen komen wij in de badplaats PUERTO MADRYN. Een lekker strand erbij en op schiereiland Valdés is het mooi wandelen. Een avontuurlijke fietstocht brengt ons ook bij bijzondere kolonies zeeleeuwen en zeehonden. De walvissen zijn er nu niet, moeten wij op een andere tijd voor terugkomen, maar die kans is 1 op heel heel veel.

Wij laten de warmte achter ons en via NP Los Alerces bereiken wij ESQUEL een overbrugging voor de lange reis naar BARILOCHE.
Eigenlijk SAN CARLOS DE BARILOCHE. Alleen om de prachtige naam al zou je er heen willen. Een wintersportplaats met Zwitsers karakter. Heerlijke natuur hier aan het Nahuel-Hapi meer en prima wandelen rond de Cierra Cathedral. Spectaculaire vergezichten, hoge bergtoppen, grillige vulkanen. Daarna in de Tiroler hut een grote bier en op de foto met de Sint Bernhardhond….. :-)

Wij vliegen door naar CALAFATE. Sfeervolle vakantieplaats met mooie (dure) winkels, lekkere bakkers en leuke terrassen. Het is onze 'basisplaats' voor verschillende bestemmingen.

EL CHALTÉN is een topper.
Rond het Fitzroy massief is veel te doen en te zien. Prachtige en pittige wandelingen leiden ons naar de mooiste plekken Cerro Torre en Laguna de Los Tres. Mooi mooi mooi!

Het VIEDMA meer en de Viedma gletsjer overtreffen alles. Met de boot naderen we de giga gletsjer, onze boot wordt steeds kleiner, de gletsjer groter en groter, meer dan 50m hoog, kilometers breed. De wereld verandert voor ons echt helemaal als we een ice trekking doen. 2,5 uur over de gletsjer, met een fantastisch team professionele gidsen.
900 km2 ijs onder onze voeten. Wij bewegen ons tussen scherpe punten en diepe kloven, de condors die boven ons zweven vinden het goed. Spannend maar onvoorstelbaar mooi.

De confrontatie met het ijs is nergens zo indrukwekkend als bij de PERITO MORENO gletsjer. Een betoverende aanblik vanaf de boot, een beleving vanaf het vaste land.
Krakend schuift de gletsjer mm voor mm naar voren. Met gerommel geraas gedonder vallen huizengrote blokken van de ijsmassa en drijven zo het meer in.

Wij zijn dan een paar dagen in CHILI.
TORRES DEL PAINE is een van de mooiste natuurparken op de wereld. Een plek om langer te zijn maar in die paar dagen zien wij natuur van de hoogste klasse. Prachtig.

USHUAIA is de zuidelijkste stad op de wereld. De boten naar Antarctica hebben hier de laatste haven. Wij gaan niet verder dan vuurland, TIERRA del FUEGO. Het is echt 'Fin del Mundo' waar we langs het befaamde Beagle kanaal wandelen. Het is niet alleen het einde van de wereld, het is ook een andere wereld. Zeker ook in de beruchte gevangenis die wij bezoeken. De boeven zijn al een tijdje weg intussen, maar het is nog steeds indrukwekkend.

Dan zijn wij weer toe aan wat zomer warmte en vliegen terug naar BUENOS AIRES.
De dagen in deze stad is weer fantastisch. Terug naar de bekende plekjes die we eerder zagen. Nu ook een dagje per fiets een prachtige toer door de volkswijken als La Boca, over pleinen als Plaza Mayo, door de haven Puerto Madero. Wij zien de 'dwaze moeders' die hun verdwenen zonen herdenken. Indrukwekkende vertoning.
Wij genieten van het straatleven vol tango, proeven de beste Malbecs en bestellen de mooiste biefstuk. Genieten hier.
Argentinië is een land waar zoveel te beleven is dat dit maandje lang niet genoeg is om alles te zien en te doorgronden.
Want 'niets is wat het lijkt' hier.
Maar voor ons is 'mooi mooi mooi' gewoon 'mooi mooi mooi'.

Jullie horen van ons nog veel meeer als we thuis zijn. Tot snel.

Groetjes Jacky en Theo, ook van onze reisgenoten Fons en Els.

• 06 Februari 2017 - 20:44

Kees En Marlies.:

Wat een mooi mooi verhaaltje weer. Prachtige dingen gedaan en gezien. Wij zjn blij dat jullie weer lekker thuis zijn . We moeten snel iets afspreken
    Slaap lekker in jullie eigen bedje in het nieuwe huis.

• 06 Februari 2017 - 22:13

Piet En Jolanda :

Mooi ,mooi ,mooi, groetjes

• 07 Februari 2017 - 02:02

Yantin:

Ja, wat moet je hier nog op zeggen....zeer indrukwekkend en overweldigend!!!!!!!!!! Geniet weer verder thuis nu.

• 07 Februari 2017 - 09:06

Marja:

Wat een spectaculaire reis met schitterende foto,s

• 07 Februari 2017 - 13:33

Anja:

Gewoonweg waaaaauw!

• 07 Februari 2017 - 18:30

Peter En Rian:

Wat een geweldige foto's weer, wat kan je veel beleven in 4 weken.
    Het is niet moeilijk om hier weer van genoten te hebben.
    Fijn dat jullie weer veilig van die ijsberg af zijn en inmiddels weer in Rijsbergen zijn.
    We gaan snel wat afspreken.
    Wij zijn ook weer thuis en de eerste werkdagen zitten er al weer op

• 08 Februari 2017 - 11:19

Hannie:

Wat prachtig. Dichtbij en op de gletsjer. Indrukwekkend

• 08 Februari 2017 - 21:41

Els En Fons:

Mooi verslag theo van een geweldige reis