Ronde van Nederland (vervolg) - Reisverslag uit Rijsbergen, Nederland van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu Ronde van Nederland (vervolg) - Reisverslag uit Rijsbergen, Nederland van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu

Ronde van Nederland (vervolg)

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg jacqueline en theo

10 Juli 2016 | Nederland, Rijsbergen

Dag allemaal

Deze week het vervolg van onze Ronde van Nederland, de ultieme fietstocht voor vakantiefietsers.
LF-routes aaneengeregen tot een 1300 km mooi traject wat zoveel mogelijk langs onze landsgrenzen voert.
Wij hervatten onze tour (na de eerste 4 etappes eerder) in ARNHEM.
We vervolgen op de LF4 / LF 3.

De 1e etappe is een veel te koude start.
Een etappe met veel wind, 10graden te koud en 2 flinke regenbuien teveel. Een mooie schuilplaats is BRONKHORST, het kleinste stadje van Nederland. Na 65 kilometers finish in LOCHEM. Morgen beter.

De 2e dag zijn de omstandigheden prima.
'Zon op de stui. Wind int hol' Heerlijk trappen!
Deze etappe van bijna 90 kilometer voert naar LONNEKER ,net boven Enschede. Prachtig fietsen met veel afwisseling. Langs megastallen en grote boeren stolpen, tussen de Technische Universiteiten en mooie parken. Door mooie natuurgebieden en langs vele zoutmijnen.

Dag 3 is opnieuw zomers zonnig en goed voor 80 mooie kilometers.
Wij gaan over op LF14 die ons noordelijk voert. Wij passeren gezellige dorpen en maken een extra stop in het pittoreske Ootmarsum.
Vandaag is VROOMSHOOP onze aankomstplaats.
Onze avondetappes brengen wij meestal door op een van de vele gezellige terrassen.

De 4e etappe gaat vanuit VROOMSHOOP meteen het groen in. Mooie uitgestrekte natuurgebieden, mooi groen met vele vennen en zandduinen. Zo nu en dan een ree die ons aanschouwt en hier en daar ooievaarsnesten, goed gevuld met jonkies.
Ook leuk is dat we stukken bekend traject doen van (Jacky's) Pieterpad.
Na 60 kilometers begint de stortregen. Precies op de plaats van aankomst COEVORDEN. Mooi op tijd thuis.

Kortom: het vervolg van de Ronde van Nederland is er. Bijna 300 lekkere fietskilometers eraan vastgeplakt en opnieuw mooie stukjes Nederland gezien.
Vandaag is het rustdag...............en er volgen er nog veel meer............
Wij laten weten als we weer onderweg zijn.

Beste fietsgroetjes Jacky en Theo

• 10 Juli 2016 - 20:14

Kees En Marlies.:

Wat mooi om zo lekker samen door Nederland te fietsen.

• 11 Juli 2016 - 02:12

Yantin:

Jullie zijn kanjers, goed hoor en heel leuk lijkt me om Ned op deze manier verder te verkennen. Maar, inderdaad is mooi weer toch wel erg fijn in deze!!
    Veel plezier en lieve groetjes ook van Holis ook en wij zijn net thuis gekomen van een reis naar Alor dat ook zeer de moeite waard was.

• 11 Juli 2016 - 19:45

Peter En Rian:

Ja, Nederland is mooi aan deze kant, we herkennen er veel van.
    Wij zijn dit weekend terug gekomen van een prima vakantie in Oostenrijk/ Zwarte Woud en Moezel, ook daar veel gewandeld en gefietst en het gelukkig altijd droog gehouden, wel net zo prettig!!

• 12 Juli 2016 - 22:36

Ilse:

Als ik jullie bijzonder gevulde reisleven bekijk is het toch een wonder dat ik Theo live tref in de Plus.
    Wat een mooie reizen de afgelopen maanden. Geweldig..
    en het jaar is nog maar half om :)
    Geniet ze samen!