Een voorspoedig 2016! - Reisverslag uit Rijsbergen, Nederland van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu Een voorspoedig 2016! - Reisverslag uit Rijsbergen, Nederland van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu

Een voorspoedig 2016!

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg jacqueline en theo

03 Januari 2016 | Nederland, Rijsbergen

Vanuit Rijsbergen, dag allemaal. 3 januari 2016.

Heel rustig, zonder handschoenen, zonder winterbanden zijn wij inmiddels 2016 in gefietst. Tijd dus voor de nieuwjaarswens en een korte terugblik op 2015.
Hoe gaat 2015 in de boeken?
Voor de wereld was het geen vrolijk jaar! De opkomst van IS, de vluchtelingencrisis, de aanslagen en de natuurrampen maakten het voor velen een jaar van drama.
Ook voor mensen dichterbij is het niet altijd gemakkelijk geweest, hebben flinke tegenvallers gehad of grote, bijna niet verwerkbare klappen te verduren. Ook binnen de familie en vriendenkring zorg en verdriet, door het verlies van naasten, door grote zorgen bij gezondheidsproblemen, weer anderen zorg door het verlies van een baan.

Des temeer realiseren wij ons dat voor ons het voorbije jaar wel gewoon goed was. Behalve wat wifi-koorts verder goed gezond. Lekker vol en druk, over het algemeen leuk en mooi, af en toe een beetje spannend, en op zijn tijd heel serieus. Een heel bewogen en goed gevuld jaar. Erg bewogen, letterlijk. Veel gevlogen air-miles, veel wandel- fiets- en klim-kilometers, veel spinning sessies en lange gamedrives. Goed gevuld met water en zon, avontuur en natuur, leuke feestjes en vele boeken. Een jaar van kennismaking met weer nieuwe mooie landen en veel bijzondere en lieve mensen.

Voor ons begint 2015 op Curaçao, tropische pracht aan de andere kant van de grote plas. Samen met zusjes Marga Tonny en zwager Piet is het genieten van de rust, zee, zon, boekje, biertje op ons super Lions Dive Resort.
Op het eiland bezoeken we veel oude Hollands glorie en ontmoeten na 30 jaar onze goede kennis Rigo. Gewoonweg Bon Bini!

Tussen de reizen door heeft Jacky schilderles. De eerst producties zijn meer dan geslaagd, met dank aan strenge meester Els.
Theo wordt opnieuw bijna kampioen met VVR-zaterdag, er worden de mooiste baby’s van de wereld geboren. Giovy en Ary Made zijn kanjers!

Al snel zijn wij dan weer in Sri Lanka. Eerst op bezoek bij Dilka en Hirantha, trots op kleine Senesh, al meteen het beste vriendje van 'witte oma' Jacky.
Samen met onze reisgenoten, natuurfotograaf Marloes en cultuurvreter Piet, gaan we in de voetsporen van De Mol en smullen van dit fantastische land. Tempels stranden jungle, luipaard familie en de grote bruine beer, voor ons een primeur.

In het Bali voorjaar hebben wij Anja Toon Netty Kees als gasten. De bekende Bali tour gaat goed. Gewoon genieten, Bagus Sekali!

Jacky en loopmaatje Jeanne maken er dichter bij huis echt wandelwerk van.
De mooie route van het Grenslandpad (Sluis-Thorn), kronkelend over de B-NL grens wordt verder vervolgd. Wat zijn er nog veel grenspalen!
De Duitse Eifelsteig is een uitdaging. Vanaf Aken een prachtig en pittig traject van 313km door de Vulkaaneifel. Jacky en Jeanne maken het af met een prachtige finish in Keizerstad Trier. Theo en Marius doen alles per fiets. Ook mooi mooi mooi!

Wij 2tjes doen de Ronde van Nederland per fiets. Mooie manier om sportief ons eigen land beter te leren kennen. De eerste 4 etappes waren super. Wordt vervolgd.

In het najaar is Colombia het hoofddoel. Het grote land doen we samen met Els en Fons, en het is ook hier geweldig om te reizen. De vriendelijke mensen zijn erg gastvrij, de natuur toont ons sprookjesachtige taferelen, de steden en stranden voelen exotisch, mooi en spannend. En volle kerken, weinig deeltijdgelovigen religieuze geheelonthouders hier. Colombia is een topper!

Als afsluiting van het jaar doen we nog een heerlijk maandje Bali met 2tjes.
Gewoon lekker!

Behalve het genieten van alle activiteiten en het moois op de reizen, hebben we weer veel voldoening als wij bij de mensen en ‘onze’ projecten komen die wij zo goed kunnen helpen en ondersteunen ter plekke. Behalve in Indonesië kunnen we ook tijdens de andere reizen (soms letterlijk) een steentje bijdragen met de ‘GoGo-centjes’ en spulletjes die wij van vrienden, familie en kennissen krijgen hiervoor. Allemaal veel dank hiervoor, vooral namens die lieve dankbare mensen daarginder!
Binnenkort komt de GoGo-nieuwsbrief met de mooie resultaten in het voorbije jaar.

Dichtbij huis zijn er door het jaar heen leuke feestjes, genieten we van carnaval, kermis, bloemencorso. Ook de wielerwedstrijden houden ons goed op de straat.

En dan leven we weer snel in 2016, een lekker lang jaar, een dagje extra.
Wat gaat het worden?
Het olympisch jaar van Dafne? ….........Daar gaan we voor!
Geert in het torentje?.......................God behoede ons!
Een korte rokjes zomer?..................... Dat moet wel met die opwarming.

Vooruitkijken is moeilijk.
Wij zijn wensdenkers, maar niet zo van de glazen bol, maar veel meer van de wereldbol.
Heel zeker is dat wij weer een mooie invulling hebben klaarliggen voor 2016.
En het wordt echt mooi, soms een beetje ver en lekker warm, soms wat dichterbij en erg koud, soms wat hoog en beetje uitdagend.
Natuurlijk avontuurlijk, een beetje spannend, maar vooral genieten!
En ook jullie weten: de richting van de wind kun je niet veranderen, maar wel de stand van de zeilen!

Jullie horen ervan, maar eerst wensen wij jullie allemaal een mooi en sportief nieuw jaar toe, goede gezondheid, veel geluk en plezier, wijsheid en tevredenheid, maar ook sterkte bij de moeilijke dingen en in moeilijke dagen die er zijn.
Wij zullen er zijn als wij iets kunnen betekenen!

Groetjes Jacky en Theo

• 03 Januari 2016 - 16:15

Hannie De Kreek:

Dag Jacqueline, dag Theo,

Jullie blijven wereldreizigers en ook met het lezen van dit verhaal, het terugblikken, het vooruitkijken klinkt, naast de heel lastige, verdrietige zaken op jullie pad, vooral altijd veel plezier, enthousiasme, passie door. Blijft geweldig om te lezen.

Ik wens jullie voor het nieuwe jaar weer heel veel mooie reizen, bijzondere ontmoetingen, prachtige natuur en een veel genieten toe.

hartelijke groet
    Hannie

• 03 Januari 2016 - 17:18

Peter En Rian:

Geweldig om het zo samengevat nog eens terug te lezen.
    We wensen jullie ook voor 2016 weer een gezond jaar met mooie reizen.
    Groetjes Peter en Rian.

• 03 Januari 2016 - 18:46

Fred En Nelly:

Hoi Jacqueline en Theo,
    Wij wensen jullie een heel gelukkig en gezond 2016.
    Met heel veel belangstelling jullie mooie jaar- en reisverslag gelezen.

Met hartelijke groeten,
    Fred en Nelly

• 04 Januari 2016 - 15:22

Lian:

Hoi Theo & Jacqueline, wij wensen jullie , ondanks alles wat wij momenteel meemaken, toch een heel fijn jaar toe, vol met reizen zoals jullie gewend zijn. Voor ons kan het alleen maar beter gaan! Tot ziens.
    gr. G.J. en Lian