Met familie en vrienden op Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu Met familie en vrienden op Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu

Met familie en vrienden op Bali

Blijf op de hoogte en volg jacqueline en theo

27 Mei 2015 | Indonesië, Kuta

Dag allemaal.

De aankomst van Anja (Theo's zus) en zwager Toon, en hun vrienden Netty en Kees is bijzonder, voor alle vier.
Vier debutanten voor een echte lange vlucht, vier debutanten voor Azië. Een warme ontvangst, Selemat Datang op Bali! Welkom!

KUTA een prima start voor onze gasten reisgenoten.
Acclimatiseren en de eerste indrukken verwerken kost een paar dagen. Maar alle vier hebben al snel veel vrienden erbij. Zeker als zij samen met ons op het strand verschijnen, in de warung komen eten en een Bintangetje drinken in de bar. TANAH LOT is voor hen het eerste echte tempel bezoek. Meteen mooi!

Een paar dagen zijn ook Yantin en Holis uit Lombok bij ons. Gezellige dagen met een grote club.

Ook schuiven Murti en Kun nog aan, twee fysiotherapeuten die een start maken met een mooie nieuwe praktijk voor een bijzondere doelgroep. Wij steunen hen bij de opzet, en verrassen met hele mooie fysiospullen.

Op de transfer naar LOVINA is veel te zien en de stop bij het Bratanmeer is mooi, omdat de tempel prachtig in het water ligt omgeven door vele bloemen. De waterval van GITGIT is in topvorm, veel water na het regenseizoen!
De ‘tour de Lovina’ is mooi maar zwaar. De 1e etappe gaat gemakkelijk. ’s Morgens om 6 uur weg met het bootje en dolfijnen spotten. Lumba lumba!
De wandeling door het vissersdorp en over de lokale markt maakt indruk. Wij ontmoeten bekende locals die ons bezoek weer leuk vinden. En dat wel met nieuwe vrienden!
De tocht naar BANJAR is bekend maar blijft pittig, nu ook voor fietsende Toon Kees Anja en Theo. Jacky en Netty gaan met het brommertje naar boven en dat gaat prima. De duik in de Air Panas holy hot springs zorgt voor snel herstel, en....allemaal een paar jaar jonger!
De 3e etappe is andere koek. Een klim (per fiets) naar MUNDUKKUNCI, de desa van onze vriend Nyoman. Bij hoge temperaturen en een brandende zon wordt de lange klim voltooid in ruim een uur. Na de fietstocht een halfuurtje stijl klimmen te voet. De famiulie is weer blij met dit 'hoog bezoek'.
De afdaling gaat goed voor de fietsers, Deze keer is het voor Jacky en Netty pittiger, zij maken een wandelafdaling van ruim 2 uur, en nog warmer dan bij de klim.

De verdiende borrel volgt bij de sunset aan de beachbar Seabrease.

Het leven in CANDIDASA is weer heel anders.
De hikingtour met Belly is prachtig. 4 uren door de rijstvelden, prachtige vergezichten, onmoetingen ondrweg met aardige locals, veelaal hard aan het werk in de sawa's. De tocht eindigt op White Sandy Beach, het bountystrandje waar het prima herstellen is.

TIRTA GANGA met het heilige water en een bijna botanische tuin blijft een topper. Wij bezoeken GOA LAWAH, de tempel met duizenden vleermuizen, doen een excursie bij de zoutwinning op de beach en ‘in het bos’ naar het Rocktempeltje waar wij gezelschap hebben van vele apen. Op terugweg lopen we even langs vriend Wayan Rossa waar we eerst de kindjes bewonderen en later cocosnoten plukken die wij even later lekker opdrinken.

Op kraamvisite bij lieve Dewayu is erg leuk. In de Desa in het binnenland van Karangasem bewonderen wij dochtertje Made Ary, een mooie baby, zij lijkt op moeder!

UBUD is beleving!.
In Monkey Forest zien wij veel familie en vrienden die wij hier echter graag op een afstandje houden. Een mooie wandeling brengt ons naar Museum Blanco met veel moois in de tuin en binnen erotiek in unieke lijsten.
Met Little Wayan doen we een tour waarbij wij de mooiste rijstvelden bezoeken, woodcarver I Made Ada, nummer 1 van de wereld, bewonderen, schilders zien werken, Hindoes zien baden. Het bezoek bij de rising star fluitist Gus Teja thuis is een verrassing en heel uniek. In zijn privestudio presenteert de wereldster voor ons 6jes zijn muziek. Fantastisch! Tip: Gus Teja op You Tube!
De Vulcano bike tour, 40 km afdaling van Mount Batur naar Pejeng, is prachtig. Wij passeren authentieke dorpjes en manderijnen plantages, stappen even af in de rijstvelden, stoppen bij een koffie plantage, proeven de bijzondere Luwak koffie en bezoeken een Balinese compound. Slenteren tussen de kunst van Ubud, shoppen in de luxe winkels, koffie drinken met Belgisch gebak,.....in Ubud kan bijna alles. Ook 'smorgens vroeg een lekkere training en daarna met een boekje aan het zwembad.

Dan gaan wij weer in het ritme van KUTA.
’s Morgens vroeg de beachrun, en als wij thuiskomen de baantjes in het zwembad. Een gezamenlijke plons is een mooie dagelijkse start.
Op Kuta Beach is het prima toeven.
Boekje lezen, biertje drinken, veel verhalen, veel lachen, steeds vergezeld door wat locals. Met elke dag de mooiste sunset.
's Nachts worden we opgeroepen om bij de grote schildpad te zijn die op het strand de eieren komt leggen. 100 stuks, een goed gemiddelde. Een bijzonder en prachtige ritueel. Mooi om daarbij te zijn.

Tussen alle bedrijven door gaan onze reisgenoten af en toe een dagje op pad. En voordat zij naar huis gaan geven zij een goede impuls aan de locale economie.
Anja Toon Netty Kees hebben genoten, wij zwaaien zij uit, en wij maken onze 30 dagen visa netjes vol.

Het was weer een leuk rondje Bali met leuke gasten.

Maar, ...............het is al voorbij want ook wij zijn inmiddels weer thuis. Wij genieten na, zien mooie foto's en laten jullie er ook wat extra zien deze keer.

Sampai jumpa cepat!
Dag, tot snel!

Jacky Theo

• 27 Mei 2015 - 23:46

Mieke Swaans:

Leuk om jullie belevenissen te lezen en te zien! Lijkt me prachtig daar op Bali! Nog meer reizen in het verschiet?
    Groet! Mieke

• 28 Mei 2015 - 00:23

Peter En Rian.:

Het was dus weer gezellig, lekker weer, goed gezelschap en de bezoekjes aan alle bekende.

• 28 Mei 2015 - 02:08

Yantin:

Heel leuk weer om te lezen en jullie hebben duidelijk een hele fijne tijd gehad met elkaar!! Ook wij hebben genoten de dagen dat we mochten aansluiten en het is voor herhaling vatbaar wat ons betreft! En....natuurlijk zijn jullie ook van harte welkom op Lombok! Geniet weer thuis en tot de volgende keer!
    groetjes vanaf Lombok van ons.

• 28 Mei 2015 - 07:19

Louise:

Wat heerlijk om door jullie reisverhalen, zelf ook weer even terug te zijn. Ik zie het strand en Ubud voor mij. Ik hoop dat de fysiopraktijk goed loopt; mooi hoe jullie dit ondersteunen.
    Ook weer prachtige foto's.
    Lieve groet