Heel warme Bali groeten - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu Heel warme Bali groeten - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van jacqueline en theo rijckevorsel - WaarBenJij.nu

Heel warme Bali groeten

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg jacqueline en theo

26 November 2014 | Indonesië, Kuta

Dag allemaal.

Een maandje Bali gaat snel en wij zijn weer halfweg en dus tijd voor een warme Baligroet.Een hele warme groet want het blijft hier maar (lekker) heel warm, zonnig en droog!!

In een eerste drukke week groeten wij vele vrienden en kennissen hier en horen we de stand van zaken in de projecten. Het is thuiskomen en iederen heeft veel te vertellen. Leuke verhalen van de families. De mooiste baby's van de de wereld zijn weer geboren, Ronnie Wayan is nu de leukste opa, de kids zijn allemaal de beste van de klas, de ouderen hebben een baantje. Mooi allemaal!!

Ook minder goed nieuws natuurlijk. De rijstoogst bij familie Wayan Rai is mislukt vanwege 4 maanden geen regen. De volgende ronde komt dat weer wel goed.
De verhoging van benzineprijs met 20% (voorbije week) raakt iedereen. Op Bali wonen 4 miljoen mensen en er zijn 5 miljoen scootertjes.....De prijsverhoging werkt door tot een bakje rijst in de warung en een Bintang in de bar.

Veel erger is het met onze goede vriendin Komang Dian die net de derde chemokuur achter de rug heeft, er nog een aantal volgen plus een operatie en radiotherapie. En hier is het dan meteen de baan kwijt, geen salaris meer en miljoenen ruppiahs betalen voor behandelingen, medicijnen en ziekenhuisopnames. Echt drama dus, een jaartje ziek, hopen op hertstel maar de zekerheid van een restschuld.
Desondanks was het erg leuk toen wij een paar dagen bij haar waren, zijn lekker gaan eten, is bij ons op bezoek geweest, en hebben ook veel plezier gehad met zoontje Putu.

Tussen alles door genieten wij natuurlijk d.m.v. onze 'bedje boekje biertje' formule, observeren de surfers en laten ons fit en mooi maken door de dames op het strand.

Dan is er visite. Rian en Peter zijn op doorreis naar N.Zeeland en maken een gezellige tussenstop van een week bij ons. Hun 'snuffelstage' is een succes en blijft wellicht niet zonder vervolg.
Wij maken mooie wandelingen en doen de biketour vanaf Mount Batur, passeren mooie bergdorpjes, fietsen door de rijstvelden, stoppen bij versierde temels. en drinken onderweg de duurste koffie Luwak.
De rotstempels van Gunung Kawi en heilige baden van Tirta Empul laten en stukje klassiek Bali zien.

Bij I MADE ADA op bezoek is een eer, de beroemdste houtsnijwerker van de wereld. W ij zien zijn kunstwerken en hij laat trots de foto's zien van de andere bekende beoekers als R.Reagan en B.Clinton.

Het bezoek bij project MUTIARA HATI SANTIH is mooi en bijzonder, en Rian ziet als revalidatieverpleegkundige dat er goed werk verricht wordt. Onze revaspullen zijn ook bijzonder bruikbaar.

Na een leuke verjaardag van Jacky en een bezoek aan Tanah Loth vertrekken Peter en Rina en zijn inmiddels bij hun dochter en familie. Ons programma gaat weer door. Er is weer 'werk aan de warung'. W ij steken het eiland over naar Lovina en jullie horen nog van ons.

Selamat dan sampai jumpa.
Groetjes. Jacky Theo

Jammerlijk kunnen we momenteel geen foto's plaatsen.
Komen later en zijn heel mooi..........!!!

• 26 November 2014 - 13:47

Lian Melissen:

Het blijft toch elke keer weer anders bij jullie. En ja goede en slechte tijden. Maar geniet er nog lekker van en doe de bekenden de groetjes van ons. GJ en Lian

• 26 November 2014 - 14:26

Marlies En Kees:

Stelletje bofkonten...zo te lezen gaat het weer prima daar.
    Helaas ook mindere berichten ..jammer voor Komang.
    Genieten jullie maar lekker van de laatste weken en
    straks lekker een duik in het nieuwe zwembad bij Elsa.

• 26 November 2014 - 19:35

Mieke Swaans:

Hoi Theo en Jacky,
    boeiend om te lezen wat jullie allemaal meemaken en doen daar! Lijkt me zo leuk om zoveel culturen te leren kennen! Echte wereldreizigers... Geniet ze!
    groet, Mieke

• 26 November 2014 - 20:06

Els Van Dongen:

Hoi levensgenieters,

we maken even een deal. Jullie brengen wat warmte mee terug, dan sturen wij de regen.
    vervelend te horen hoe het daar geregeld is als je iets gaat mankeren. Wwderom toch weer het bewijs dat we hier in het beloofde land wonen waar wel heel veel goed is geregeld.
    niettenin wens ik jullie nog veel plezier.

groet uit ons koude kikkerlandje,

els

• 27 November 2014 - 00:57

Jantine:

Klinkt weer als vanouds, heerlijk!!! Hoop jullie nog even te zien zaterdag en bij te kletsen onder het genot van....
    Nog heel veel plezier !

• 27 November 2014 - 10:55

Frans En Corry:

Hallo levensgenieters,
    Weer hartelijk bedankt voor jullie reisverslag met goede en slechte berichten. D
    An is het hier nog niet zo slecht geregeld met de zorg, ook al wordt het allemaal minder en duurder.
    Voor jullie nog heel veel plezier en veel groetjes uit Rijsbergen.

• 27 November 2014 - 13:40

Fons Els:

Bekende mooie plekjes. Geniet ervan !
    Groetjes

• 27 November 2014 - 20:42

Sindy En Jan:

Hoi genieters,

Leuk die bekende plekjes. Jacky nog een late gelukkige verjaardag.

Geniet er nog van. Groetjes uit Belgie.

• 27 November 2014 - 21:48

Peter En Rian:

We hebben inderdaad een gezellige week gehad op Bali.
    Hebben nu een beter idee wat Jacqueline en Theo daar allemaal doen en wat "strandleven" inhoud!!
    Zijn inmiddels bij Saskia en de kleinkinderen, waar het goed meegaat op het ongemak van het NORO virus na, wat ze ook nog even aan ons hebben doorgegeven!!
    De temperatuur is hier zeker 10 gr minder, maar genoeg om de korte broek aan te kunnen hebben.
    Wij genieten hier nog even en zijn iets later als jullie weer terug in Nederland.